M2- Tema 06 - Pregatirea pentru imprimare a imaginilor digitale

Elementele necesare pentru realizarea unui document digital ideal pentru a fi imprimat:

Schita de lucru:
Pentru un plan de lucru e recomandat sa faceti o schita. Schita poate fi facuta in
creion sau stilou si are ca scop stabilirea catorva ideii inainte de a incepe lucrulla proiect. Schita
nu trebuie sa contina multe detalii, ea trebuia sa urmareasca elementele necesare (logo, text,
etc.).

Template pentru inspiratie:
Un template este un document electronic cu design realizat pe dimensiuni si formate standard:
carti de vizita, felicitari, pagini cu antet, brosuri, etc, folosirea unui template pentru inspiratie ar putea
insemna: salvarea timpului de lucru, oferirea mai multor variante clientilor, mentinerea unitatii
unui proiect care contine alte sub-proiecte.


Setarea documentului:
Un document electronic este o pagina virtuala cu anumite dimensiuni, alese de noi sau standard.
Poate fi in format
electronic (este si modul recomandat, deoarece se economiseste timpul de lucru, nefiind
necesara dactilografia si astfel se evita si greseliile aferente dactilografiei, presupunand ca fisierul
cu text a fost deja corectat).

Reguli de desktop publishing pentru design:
Scopul acestor reguli sunt realizarea unor documente cu aspect atragator si pregatirea lor pentru tipar.
Pentru un aspect mai placut, exista cateva directii de urmat dar acestea nu sunt norme care se
impun a fi urmate.
-folosirea unui singur spatiu dupa semnele de punctuatie si nici un spatiu inaintea lor
-folositi mai putine fonturi, alegeti tipurile de litera cele mai bune pentru proiectul demarat
-gasiti relatia optima dintre dimensiunea literelor si numarul de caractere dintr-un rand
-lucrati asupra design-ului

Reguli de desktop publishing pentru tipar:
Aceste reguli sunt necesare pentru obtinerea unui produs final fara erori. Regulile trebuiesc
aplicate la finalul fiecarui proiect.
-overprint
- trapping
- verificarea calitatii imaginilor
-textul si elementele subtiri la o culoare, pentru a evita erorile de tipar
-transformarea spatiului de culoare in CMYK
-adaugarea de brut (bleed).

Realizarea unui proof:
Acest proof
de verificare nu este doar pentru verificarea culorilor ci si pentru a ne asigura ca toate elementele
grafice sunt in pozitilie corecte si pentru a verifica si eventualele greseli gramaticale si de text.

Tiparirea / imprimarea proiectului:
Odata realizati pasii de mai sus documentul este gata pentru a fi trimis la imprimare, indiferent
daca este vorba de imprimante laser, inkjet, tipar, serigrafie sau tampografie. Pentru imprimare
se poate trimite fisierul original. In cazul programului Quark (si alte programe asemanatoare) se
anexeaza fisierului si alte elemente necesare, neincluse in document: font, imagini, etc.

Comentarii